Informatia inseamna tot

Chiar daca ai o afacere la inceput, un hobby pe care vrei sa-l faci cunoscut, sau un talent nemaipomenit si vrei sa le arati asta tuturor, site-ul tau va fi populat cu continut de diferite tipuri. Chit ca e o descriere a serviciilor, o lista de preturi, un formular de contact, un articol de blog, sau un videoclip cu pisici, aceste materiale multimedia le vor transmite vizitatorilor diferite informatii despre tine si talentul sau pasiunea ta, sau serviciile pe care le prestezi.

Structura

Sunt multe idei care iti pot face site-ul aparte, dar toate trebuie sa respecte o anumita structura logica si eficienta. Impresia pe care o lasi clientilor sau fanilor tai trebuie sa fie cat mai clara si convingatoare, nicidecum confuza. De la meniul principal, diferitele functionalitati, aranjarea informatiilor in pagina si pana la structura de baza a site-ului, trebuie gandite in prealabil.

Ambalaj vs Branding

Desi continutul va fi purtatorul de mesaj pe care vrei sa il prezinti auditorului, imaginea pe care acesta si-o va forma despre tine sau afacerea ta va fi determinata chiar de ambalajul in care informatia va fi impachetata si afisata pe ecran. De aceea, pe langa un continut de calitate, trebuie sa le oferi cititorilor si un design caracteristic si atragator, un stil de comunicare original si tot respectul pe care il poti oferi.

Intuitie si asteptari

Mi website es tu casa – am putea spune. Vizitatorii se asteapta sa gaseasca si in realitate acelasi mesaj, aceleasi oferte sau informatii pe care le-au intalnit pe site. Aici vei putea gasi si o buna oportunitate de dezvoltare personala, in cazul in care, sa zicem, site-ul bate realitatea… Vanzarile tale vor creste considerabil daca vei reusi sa construiesti o relatie puternica si intuitiva intre afacerea ta (chiar site-ul tau) si clienti. Cei din urma ar putea reactiona negativ la schimbari rapide, surprize neplacute, sau neseriozitate.

Gazduire

Dupa lectia scurta de marketing, trebuie sa vorbim si despre partea tehnica. Pentru ca site-ul tau sa poata fi accesat de oriunde din lume, acesta are nevoie de hosting. Adica o particica dintr-un server si acele resurse puse la dispozitie doar pentru tine si vizitatorii tai. In continuare, vei avea nevoie si de un nume unic inregistrat, care va fi domeniul tau. Acesta poate fi [siteultau].ro, sau .com, .org s.a.m.d. Probabil vei mai avea de furca, la un moment dat, cu spatiul de stocare pe server, latimea de banda, sau alte constrangeri si optiuni care, pentru un site de prezentare sau un blog la inceput de drum, nu te vor afecta prea mult.

Optimizare

Internetul functioneaza dupa alte sisteme de valori, unde nu conteaza doar ce spui, ci si cum o spui, sau chiar ce spun altii despre tine. Continutul site-ului tau va trebui optimizat dupa aceste reguli pentru a-i creste calitatea, vizibilitatea, dar si credibilitatea. Aici intra informatiile tip metadata, rich text, snippets, sitelinks, backlinks, external links, SEO, etc. Aceste date descriu continutul site-ului tau dupa anumite standarde, care-l vor face mai popular atat pe motoarele de cautare, cat si pe retelele de socializare.

Socializare

Tuturor ne plac persoanele karismatice, sociabile. Cu cat esti mai deschis spre comunicare, chiar si ca afacere, cu atat mai usor vei reusi sa creezi o comunitate care te va sprijini pe viitor. Marile imperii au fost construite din comunitati mici.