Scopul

Inainte de a porni in mediul online, primul pas este stabilirea unui punct de plecare bine definit. Fie ca e vorba de o firma noua, un rebranding, sau in cel mai bun caz – extinderea unei afaceri si pe internet, trebuie sa poti raspunde la câteva intrebari de genul:

  • Care sunt serviciile pe care le pot oferi?
  • Care este intinderea geografica unde imi pot exercita activitatea?
  • Ce ma diferentiaza pe mine fata de concurenta? Unde ma situez?
  • Care imi sunt punctele tari? Dar cele slabe?
  • Cu ce ma va putea ajuta prezenta in mediul online?
  • Ce asteptari am de la aceasta?

Audienta

La fel cum ai ajuns sa iti cunosti afacerea pe dinafara, trebuie sa-ti cunosti si consumatorii. Fie ca e vorba de cititori ai articolelor tale, specialisti din acelasi domeniu, sau clienti ocazionali, toti pot deveni potentiali cumparatori. Este foarte important sa-i intâmpini cu raspunsul deja pregatit, inainte ca ei sa isi puna intrebarea, facilitându-le accesul la serviciile tale.

Incearca sa-ti definesti foarte clar publicul tinta si nevoile lui. Acest lucru se va face simtit in bugetul pe care esti nevoit sa-l investesti pentru a-ti dezvolta afacerea. Cum orice cauza are un efect declansator, si diferitele probleme pe care le intâmpini au diferite rezolvari.

Gaseste raspunsuri cât mai corecte si detaliate urmatoarelor intrebari:

  • Care sunt serviciile pe care eu le asigur?
  • Cine are nevoie de aceste servicii?
  • Cine ar cumpara aceste servicii?
  • Cine este concurenta mea directa? Care sunt preturile lor? Dar calitatea?
  • Care sunt motivele pentru care cumparatorii m-ar alege pe mine in fata concurentei? Dar invers?
  • Cum ma pot folosi de prezenta in mediul online? Ce asteptari am?

Bugetul

Problema cea mai arzatoare a unui intreprinzator este bugetul pe care este dispus sa-l investeasca. De obicei, acesta se stabileste gresit, in functie de profitul afacerii si doar in cazuri extreme, când firma deja pierde clienti.

„Paza buna trece primejdia rea.”

Masurile disperate luate in acele momente de urgenta nu pot avea ca rezultat o crestere strategica si eficienta ale veniturilor. De multe ori, o investitie pripita in reclame, Social Media, sau intr-un site supra-optimizat nu este un raspuns favorabil pe termen scurt.

Prezenta in mediul online trebuie privita ca pe o investitie sigura, de lunga durata, care nu iti va creste doar vânzarile, dar va fii si cartea ta de vizita in fata posibililor cumparatori. Epoca internetului si a vitezei, decada new media si accesibilitatea oferita de acest mediu face ca piata serviciilor sa fie mult mai accesibila, informatiile sa circule mult mai rapid si mai usor, iar costurile de dezvoltare sa scada dramatic (comparativ cu alte canale de promovare).

Potentialul

Cu ajutorul marketing-ului online si al unui site de prezentare, costurile tale de promovare se reduc sesizabil, iar efectele pot fii masurate in timp real. iti poti schimba strategia campaniilor chiar si de la o zi la cealalta, in functie de rezultatele obtinute anterior.

Creeaza-ti o comunitate dedicata care sa te sustina si totodata sa-ti ofere feedback direct. Comunica mai bine cu clientii tai tinându-i in permanenta informati si la curent cu toate inovatiile din domeniu. Creste siguranta si increderea afacerii tale oferindu-le un serviciu de asistenta post-achizitie cumparatorilor, printr-un sistem de e-mail dedicat, sau mesagerie instanta.

Inlatura orice risc care-ti vizeaza clientii, vânzarile, sau afacerea, investind eficient si strategic. Alege serviciile care ti se potrivesc.